Drie Tips Om Uw Restaurant Tot Een Succes Te Maken

Posted by

Dus je hebt besloten dat je een restaurant wilt openen. Goed voor jou! Het is een ontmoedigende stap en een die niet onverstandig moet worden genomen. Als je de statistieken naar je toe laat komen, zou je het misschien nooit doen. Statistieken tonen tenslotte ongeveer 60% van de nieuwe restaurants falen in de eerste 12 maanden en maar liefst 80% sluit voor hun vijfde jaar. Maar je concept is nieuw, origineel en jij bent de baas. Je kunt de kansen verslaan. En dat kun je heel goed doen. Maar wees slim en overweeg de volgende tips voordat u uw levensbesparingen op deze onderneming verzilvert.

Locatie is echt alles

Net als bij het kopen van een huis, is de locatie koning. En hoe hipper het gebied, hoe hoger de huur. Ja, je zult veel voetverkeer krijgen in het chiquere deel van de stad, maar als je aanbod niet echt beter is dan dat van anderen, is het waarschijnlijk dat je het niet haalt. Zichtbaarheid is belangrijk, dus zorg ervoor dat u een locatie kiest die gemakkelijk zichtbaar is voor voorbijgangers. Selecteer bovendien een locatie met voldoende parkeergelegenheid, omdat de meeste mensen lui zijn en niet ver willen lopen. Verder, als je besluit om te gaan voor een plek met meer vierkant beeldmateriaal om te gebruiken, maar verder uit de stad, is het misschien geen goede afweging. Terwijl sommige mensen voor speciale gelegenheden komen, zullen anderen niet de moeite nemen om regelmatig te komen.

Dure apparatuur kan het schip laten zinken

Als je bent zoals veel restauranteigenaren, droom je er al jaren van om je eigen plekje te hebben en het uit te rusten met alle denkbare gadgets voor chef-koks. En met de juiste financiële steun zou dit mogelijk kunnen zijn. Maar als het geld in het begin niet gelijk is, moet het Rijstkoker restaurant het doen met een rijstkoker en niet met alle bijbehorende accessoires, althans om te beginnen. Fancy kookgerei kan langzaam komen als het restaurant winst toont.

Bestaat er zoiets als teveel reclame?

Het gemakkelijke antwoord is ja en nee. Als een nieuw startend bedrijf wilt u zoveel mogelijk reclame en marketing. Aan de andere kant, het laatste wat je wilt is om in een duur advertentiecontract te worden gepraat. Begin langzaam en goedkoop, om te beginnen met profielen op sociale mediasites en veel ontploffingen met foto’s van de plek. Laat iedereen ze delen! Foto’s verbeteren een bericht op zowel Facebook als Twitter, dus krijg je beste invalshoeken. Bied kleine prikkels aan klanten die je feedback geven op Yelp- en Google-beoordelingen. Dit kunnen de basis zijn voor toekomstige klanten, dus ze moeten goed zijn. Misschien wilt u ook goedkope advertenties op deze sites kopen om uw zichtbaarheid te vergroten.

Doe je onderzoek en overleg met anderen die eerder zijn geweest. Leer van hun fouten. Vertrouw op je instinct en ga een stap verder als het gaat om klantenservice. Met een beetje geluk en vaardigheden gecombineerd, kun je de kansen verslaan en je restaurant een restaurant maken voor alle leeftijden.